Reštaurácie a deti, resp. správanie detí v reštauráciách je široko diskutovaná téma. Nedávno k nej prispela jedna nemecká reštaurácia, ktorá na svojej stránke a na FB zverejnila pravidlá, ako by sa deti mali v priestoroch podniku správať. Reštaurácia “Nudelholz” v Lebachu (Nemecko) vypracovala pravidlá po tom, čo sa vraj opakovane vyskytli problémy s poškodzovaním zariadenia a nehodami spôsobenými pobehujúcimi deťmi. Okrem toho sa stávalo, že sa hostia sťažovali na hlučné deti.
Medzi pravidlami sú také, ktoré sa ľuďom bez detí zdajú ako samozrejné ale niektorí rodičia ich považujú za obmedzujúce. Napríklad: „Udržte svoje deti pri stole “ alebo „Prosíme, na toaletu choďže vždy so svojimi deťmi“ alebo “Dbajte na to, aby bola hladina hluku prijateľná pre všetkých zúčastnených.”
Zaujimavé je, že na internete sa na tento počin objavujú prevažne pochvalné reakcie. Prevádzkovateľ na svojej stránke uvádza, že sú z presvedčenia reštaurácia priateľská k deťom a sú u nich už 40 rokov vítané – momentálne napríklad montujú na toalety prebaľovací pult. Zároveň však konštatuje že zariadenie podniku, ktorý pred rokom rekonštruovali je už poškodené – steny zamazané, čalúnenie pomaľované, čo prispelo k vypracovaniu uvedených pravidiel.
Zároveň upozorňuje na bezpečnosť – napr. spomína, že zapekané cestovinové pokrmy vychádzajú z horúcej rúry pri teplote 300 stupňov a keď ich plne naložená obsluha nosí k stolom, a do cesty im vbehnú deti, boja sa že môže dôjsť k zraneniam,