Česká vláda rozhodla včera o zaplatení poplatku spoločnosti Michelin za zaradenie do prestížneho gastronomického sprievodcu. Je to nástroj na propagáciu Českej republiky v zahraničí,” povedal na tlačovej konferencii po stredajšom rokovaní vlády minister dopravy Martin Kupka (ODS).
Podpredseda vlády a minister pre regionálny rozvoj Ivan Bartoš (Piráti) v utorok uviedol, že suma je výrazne vyššia, ako sa uvádza v médiách. Podľa posledných informácií Hospodárskych novín by to malo byť 54 miliónov za päť rokov (2,3 milióna EUR) .
Vláda predstavila aj analýzu, ako zahraniční turisti míňajú svoje peniaze v Českej republike. “Výdavky na gastronomické služby predstavujú v mnohých prípadoch viac ako 30 percent ich celkových výdavkov,” poznamenal M. Kupka. Zaradenie do sprievodcu považuje za jeden z nástrojov, ktorý môže prispieť k návratu turistov do Česka po koronavírusovej kríze. Peniaze do nej investované sa podľa Kupku do Česka vrátia veľmi rýchlo.
Niekoľko dní predtým vyzývali vládu k uzatvorenou zmluvy so sprievodcom najznámejší šéfkuchári a gastronómovia v Česku, chystali aj petíciu, ktorú chceli predložiť vláde. Argumentovali, že zaradenie Českej republiky do sprievodcu podporuje gastroturizmus, je marketingovou podporou Českej republiky vo svete a má reálny potenciál priviesť turistov do regiónov.
Kupka uviedol, že vláda sa rozhodla k projektu pripojiť. Bartoš dnes predstavil analýzu, ako zahraniční turisti míňajú svoje peniaze v Českej republike. “Výdavky na gastronomické služby predstavujú v mnohých prípadoch viac ako 30 percent ich celkových výdavkov,” poznamenal Kupka. Zaradenie do sprievodcu považuje za jeden z nástrojov, ktorý môže prispieť k návratu turistov do Česka po koronavírusovej kríze. Peniaze do nej investované sa podľa Kupku do Česka vrátia veľmi rýchlo.
Slovensko je jedinou krajinou široko ďaleko, kde bedeker nepôsobí, vlastného online Michelina má už dokonca aj Srbsko. Od minulého roka spoločnosť žiada od krajín, ktoré majú záujem byť zaradené do bedekra, resp. mať vlastný online bedeker poplatok, ktorý majú zaplatiť národné turistické agentúry, ktoré majú na starosti propagáciu krajín.